Warunki gwarancji

Firma MegaMeble zapewnia Kupującemu dobrą jakość i prawidłowe funkcjonowanie wykonanych na indywidualne zamówienie Kupującego, mebli w standardzie prezentowanym przez kuchnię wzorcową w salonie sprzedaży. W przypadku wystąpienia wady firma MegaMeble zobowiązuje się do świadczenia gwarancyjnego w okresie 24 miesięcy od dnia zakupu pod warunkiem dotrzymania przez Kupującego określonych zasad użytkowania i wykorzystywania mebli zgodnie z ich przeznaczeniem.

 

  • Reklamacje należy składać w punkcie, w którym dokonano zakupu.
  • W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy.
  • Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę wykonuje się u Kupującego.
  • W przypadku konieczności naprawy w warunkach fabrycznych zastrzega się wymontowanie elementu na czas naprawy, a gdy wymontowanie detalu uniemożliwi eksploatację kuchni, wmontowany zostanie element zastępczy.
  • W przypadku gdy wada jest nieusuwalna załatwienie reklamacji nastąpi przez wymianę reklamowanego elementu kuchni na element wolny od wad.
  • Reklamacje będą załatwiane w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia, gdy wada jest możliwa do usunięcia bez naprawy fabrycznej lub przez wymianę elementów nie wymagających wysłania przez producenta.
  • W przypadku gdy niezbędne jest dodatkowe sprawdzenie zasadności reklamacji lub sprawdzenie nowego towaru termin na usunięcie wady może ulec wydłużeniu, w zgodności z zawartą z Kupującym umową.
  • Wady jawne polegające na uszkodzeniach mechanicznych lub niezgodności kolorystycznej elementów kuchni Kupujący zobowiązany jest zgłosić w terminie 3 dni od terminu realizacji zamówienia. Nie zgłoszenie reklamacji w powyższym terminie zostanie uznane jako akceptację stanu dostarczonych mebli.
  • Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi, w przypadku gdy przedstawiciel Gwaranta zgłosił się u Kupującego w uzgodnionym terminie celem dokonania oględzin lub załatwienia reklamacji, a nie mógł tej czynności dokonać z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
  • Jeżeli Kupujący dwukrotnie uniemożliwił dokonanie oględzin lub naprawy uważa się, że odstąpił od wszelkich roszczeń.
  • Gwarancją nie są objęte różnice ilościowe bądź jakościowe oraz wady widoczne (np. uszkodzenia, rysy, pęknięcia, odkształcenia), które powinny być ujawnione w momencie dostarczenia mebli i nie zostały zgłoszone w ciągu 3 dni od daty dostawy.
  • Usterki powierzchni nieistotne dla użytkownika kuchni i całkowicie niewidoczne po zamontowaniu zabudowy nie mogą być podstawą roszczeń gwarancyjnych.
  • Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia mebli kuchennych wynikłe z :
  1. niewłaściwego transportu mebli transportem Kupującego,
  2. niewłaściwego przechowywania mebli przez Kupującego po przyjęciu dostawy,
  3. wykonania zabudowy niezgodnie z zamówieniem-projektem i bez uzgodnienia zmian z projektantem,
  4. użytkowania mebli i urządzeń niezgodnego z zasadami określonymi przez producentów,
  5. braku konserwacji lub użycia niewłaściwych środków konserwujących,
  6. niewłaściwego zamontowania w zabudowie kuchennej urządzeń (w przypadku samodzielnego montażu),
  7. odbarwienia frontów wystawionych na bezpośrednie i długotrwałe działanie promieni słonecznych,
  8. uszkodzenia mechanicznego (uderzenia, otarcia itp.),
  9. długotrwałego kontaktu z wodą (zalanie),
  10. długotrwałego działania niskiej temperatury (poniżej +15°C),
  11. długotrwałego działania wysokiej temperatury (powyżej +30°C),
  12. bezpośredniego zetknięcia z ogniem lub silnie rozgrzanym przedmiotem,
  13. nadmiernego przeciążenia,
  14. samodzielnego demontażu i montażu przez Klienta.
  • Gdy wada zostanie uznana za podlegającą gwarancji, Firma MegaMeble zobowiązuje się do jej bezpłatnego usunięcia w najkrótszym możliwym terminie.
  • Wady nie objęte gwarancją będą usuwane odpłatnie.
  • Roszczeniom reklamacyjnym nie podlegają właściwości charakterystyczne dla użytych materiałów jak np. w przypadku drewna lub okleiny naturalnej ich usłojenia, zróżnicowana struktura lub naturalne przebarwienie, a także niewielkie rozbieżności kolorystyczne w stosunku do prezentowanych prototypów.
  • Usługom serwisowym nie podlegają proste czynności, które użytkownik może wykonać we własnym zakresie np. wymiany żarówki, regulacja zawiasów, dokręcenia poluzowanej śruby, usunięcia zabrudzeń itp.
  • Część oferowanych frontów meblowych wykonanych jest z drewna litego i okleiny naturalnej. Cechami drewna są niejednolitość faktury, zróżnicowana struktura, przebarwienia oraz sęczki. Te charakterystyczne właściwości dla materiału pochodzenia naturalnego, odróżniają drewno od tworzyw wytwarzanych sztucznie i nie mogą być przedmiotem reklamacji.
  • Również obrzeża PCV mogą odbiegać strukturą i odcieniem od płyt wiórowych laminowanych używanych do produkcji naszych mebli, co jest spowodowane używanymi przez producentów technologiami.
  • Z powodów niezależnych od firmy MegaMeble, niektóre elementy takie jak np. kolor czy rodzaj blatu lub frontu może zostać wycofany ze sprzedaży przez producenta. W takim przypadku (przy reklamacji uznanej), Klient ma prawo wybrać substytucyjny materiał z aktualnej oferty naszej firmy.
  •