Warunki gwarancji
Firma MegaMeble zapewnia Kupującemu dobrą jakość i prawidłowe funkcjonowanie wykonanych na indywidualne zamówienie Kupującego, mebli w standardzie prezentowanym przez kuchnię wzorcową w salonie sprzedaży. W przypadku wystąpienia wady firma MegaMeble zobowiązuje się do świadczenia gwarancyjnego w okresie 24 miesięcy od dnia zakupu pod warunkiem dotrzymania przez Kupującego określonych zasad użytkowania i wykorzystywania mebli zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Reklamacje należy składać w punkcie, w którym dokonano zakupu.
- W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy.
- Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę wykonuje się u Kupującego.
- W przypadku konieczności naprawy w warunkach fabrycznych zastrzega się wymontowanie elementu na czas naprawy, a gdy wymontowanie detalu uniemożliwi eksploatację kuchni, wmontowany zostanie element zastępczy.
- W przypadku gdy wada jest nieusuwalna załatwienie reklamacji nastąpi przez wymianę reklamowanego elementu kuchni na element wolny od wad.
- Reklamacje będą załatwiane w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia, gdy wada jest możliwa do usunięcia bez naprawy fabrycznej lub przez wymianę elementów nie wymagających wysłania przez producenta.
- W przypadku gdy niezbędne jest dodatkowe sprawdzenie zasadności reklamacji lub sprawdzenie nowego towaru termin na usunięcie wady może ulec wydłużeniu, w zgodności z zawartą z Kupującym umową.
- Wady jawne polegające na uszkodzeniach mechanicznych lub niezgodności kolorystycznej elementów kuchni Kupujący zobowiązany jest zgłosić w terminie 3 dni od terminu realizacji zamówienia. Nie zgłoszenie reklamacji w powyższym terminie zostanie uznane jako akceptację stanu dostarczonych mebli.
- Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi, w przypadku gdy przedstawiciel Gwaranta zgłosił się u Kupującego w uzgodnionym terminie celem dokonania oględzin lub załatwienia reklamacji, a nie mógł tej czynności dokonać z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
- Jeżeli Kupujący dwukrotnie uniemożliwił dokonanie oględzin lub naprawy uważa się, że odstąpił od wszelkich roszczeń.
- Gwarancją nie są objęte różnice ilościowe bądź jakościowe oraz wady widoczne (np. uszkodzenia, rysy, pęknięcia, odkształcenia), które powinny być ujawnione w momencie dostarczenia mebli i nie zostały zgłoszone w ciągu 3 dni od daty dostawy.
- Usterki powierzchni nieistotne dla użytkownika kuchni i całkowicie niewidoczne po zamontowaniu zabudowy nie mogą być podstawą roszczeń gwarancyjnych.
- Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia mebli kuchennych wynikłe z :
- niewłaściwego transportu mebli transportem Kupującego,
- niewłaściwego przechowywania mebli przez Kupującego po przyjęciu dostawy,
- wykonania zabudowy niezgodnie z zamówieniem-projektem i bez uzgodnienia zmian z projektantem,
- użytkowania mebli i urządzeń niezgodnego z zasadami określonymi przez producentów,
- braku konserwacji lub użycia niewłaściwych środków konserwujących,
- niewłaściwego zamontowania w zabudowie kuchennej urządzeń (w przypadku samodzielnego montażu),
- odbarwienia frontów wystawionych na bezpośrednie i długotrwałe działanie promieni słonecznych,
- uszkodzenia mechanicznego (uderzenia, otarcia itp.),
- długotrwałego kontaktu z wodą (zalanie),
- długotrwałego działania niskiej temperatury (poniżej +15°C),
- długotrwałego działania wysokiej temperatury (powyżej +30°C),
- bezpośredniego zetknięcia z ogniem lub silnie rozgrzanym przedmiotem,
- nadmiernego przeciążenia,
- samodzielnego demontażu i montażu przez Klienta.